Academy of Management's Annual Meeting - Boston, August 2023:

The investment gap in energy transition in “carbon -critical countries”(CCCs)

This is a supporting material for a session on “Climate Change, Multinationals, and the Energy Transition: Insights into this Global Grand Challenge” at the Academy of Management’s Annual Meeting in Boston (August 2023): https://journals.aom.org/doi/abs/10.5465/AMPROC.2023.10658symposium

This entry was posted in Business & Society, Climate Change, Energy. Bookmark the permalink.
  • Byline

    Michael is a professional leader in the fields of energy investments, complex commercial deals, and sustainability with extensive international experience. His personal interests span from socio-political issues, history, and culture.

  • From the Archives

    Antara Masyarakat dan Penegak Hukum

    Pasca gerakan reformasi, banyak pihak berharap supremasi hukum dapat ditegakkan dengan alat-alat hukumnya yang berfungsi sebagaimana mestinya, tidak lagi basa-basi semasa orde baru. Sayangnya, institusi-institusi penegak hukum di negara ini sampai sekarang masih belum memiliki reputasi yang sungguh-sungguh berwibawa, dihormati, dan disegani. Padahal reputasi semacam itu adalah salah satu prasyarat untuk mereka dapat menjalankan tugasnya dengan baik. Kehadiran polisi di jalan raya masih sering dilecehkan, otoritas jaksa kerap diacuhkan, dan vonis hakim tidak jarang diragukan.